Podzimní prázdniny 2001
- 6tého oddílu

V pátek jsme se do 17:00 sešli na Opatově a na tamější louce si zahráli pár her na zahřátí a ukrácení dlouhé chvíle čekaní na autobus. Cesta autobusem byla docela příjemná, pouze petře to ke konci cesty nedělalo dobře. Vystoupili jsme v Petříkově, prošli vesnicí a došli až k chatě u lesa. Tam jsme se zbavili svých zavazadel, ubytovali se ašli se seznámit s okolím. Zjistili jsme, že za chatou rybník a louka, na které zahráli několik málo her a poté se odebrali do chaty. Tam jsme snědli své večeře zabalené od našich maminek, povídali si, pak ještě par her a už nás čekala pohádka na dobrou noc ašlo se spát.

Druhý den ráno jsme se vzbudili, nasnídali se čerstvého pečiva, teple se oblékli a šli si ven hrát. Během dopoledne jsme se pořádně vyřádili, a tak na nás čekal obět. Poněm následovala Rallye-Petříkov. Rozdělili jsme se do dvou posádek, poslechli si důležité pokyny a pravidla týkající se závodu a vydali se získávat informace. Každý závodník měl na kartičce, kterou dostal na startu,několik málo otázek, na které musel správně zjistit správné odpovědi. Hrálo se v okolí Petříkova. Po startu jsme se rozletěli do všech stran. Večer jsme se svolali na večeři a vyhodnotili závod. Pak jsme jaště nahlédli do Morseovi abecedy a zahráli si karty. Následně jsme zapluli do spacáků a tvrdě spali do druhého dne.

V neděli jsme vstávali brzy. Zabalili si věci na výlet, nasedli do dvou pojízdných aut a vydali se směrem Jílové do muzea. Tam jsme se dozvěděli mnoho zajímavostí o klášterech ČR a prohlédli si též dřevořezbu, malby a další vystavené exponáty. Po zhlédnutí všeho, co se dalo vidět, jsme se za drobného deště vydali jakousi stezkou zpět. Během cesty jsme si zahráli a najedli jsme se. Cesta nám trvala poněkud déle, než bylo plánováno, a tak jsme do chaty dorazili skoro za tmy a to ještě mokří a od bahna, protože konec jsme vzali skratkou. Po našem návratu na nás čekal horký čaj a vyhřátá chata. Po důkladném převléknutí jsme se navečeřeli, popovídali zahráli a šli spát.

Pondělní ráno jsme začali snídaní a rozcvičkou. Pak následovalo několik různých soutěží. Oběd byl o něco dříve, neboť na odpoledne byla připravena velká hra. Jejím cílem bylo získat artefakt (náramek) od Šamana. Na první pohled to sice mohla být docela "hračka", ale během hry se ukázalo, že to tak jednoduché nebude. Šaman si usmyslil, že artefakt vydá pouze výměnou za živou vodu. Když už jednotlivé skupinky našli pramen živé vody, Hoblík, který ho střežil jako ostříž, jim poradil, aby si na ni vzali nádobu. Pak běželi k Jítě - kovářce, která nádoby měla. Ale ! ! ! Nádobu nedá, dokud jí nedonesou něco na zátop do její pece. Tak běželi k uhlířce, ta měla zase hlad. Takto se dostali až k pekařce, která vydala pečivo. Ale jelikož i takto by to bylo velice jednoduché, občas si uhlířka, kovářka nebo strážce živé vody usmyslili, že to vydají jen za jednu jedinou určitou věc. Samozřejmě, že u každého byl výběr minimálně ze dvou věcí. Když už jsme se konečně dotrmáceli do chaty, čekala na nás drobná jednohubka, zatímco se v krbu dělala živáňská (něco na způsob velkého špízu). Po večeři jsme si zapálili svíčky ve vlastnoručně zhotovených lampionech a vydali se na okruh Petříkovem. Po návratu jsme se jen umyli a šli zalézt do svých milovaných spacáků.

V úterý ráno jsme vstali, nasnídali se a začali pomalu balit, neboť se již nenávratně blížil konec podzimních prázdnin. V chatě jsme si ještě odpoledne uvařili polévku, po ní menší aukci, zahráli si ještě pár her, rozloučili se a pomalu zamířili na zastávku autobusu. Chviličku jsme počkali, a už tu byl. Pak už jen cesta na Opatov, kde si nás skoro všechny rozebrali rodiče. Bylo nás velice málo, ale i přesto si myslím, že to byly krásné prázdniny a vůbec první našeho nového 6.oddílu.