Naše devítka.
  1. Popis
  2. Bokorys
  3. Půdorys
  4. Lavičky
  5. Přední komora
  6. Zadní komora
  7. Přední kování
  8. Zadní kování

Popis:

Naše skupina měla jako základní výcvikové plavidlo klasickou dřevěnou pramici, ale protože se nám tyto lodě začaly postupem času rozpadat a nové se už nevyráběly, byli jsme postaveni před rozhodnutí, jaké lodě budeme nadále používat. V té době byly na trhu pouze laminátové pramice Sázava a podobné typy, které nám nevyhovovaly, proto jsme se rozhodli pro stavbu kopyta na 9-ti kánoe.

Kopyto je pozitivní se základní žebrovou konstrukcí pokrytou lištami. Povrch kopyta tvoří 1 vrstva epoxydové pryskyřice a skelné tkaniny s gramáží 206 g/m2.

Vlastní kánoe je 6,2 m dlouhá loď se čtyřmi lavičkami a místem pro aktivního kormidelníka a váží 80-90 kg. Trup je postaven z laminátu, který se skládá ze čtyř vrstev skelné tkaniny 500 g/m2, jedné vrstvy tkaniny 206 g/m2 a polyesterové pryskyřice. Dno skořepiny je vyztuženo plochou bublinou se žebry, kterou tvoří 6 kusů elektroinstalačních lišt vložených mezi vrstvu laminátu. Přední i zadní paluba je vyříznuta z vodovzdorné překližky tloušťky 10 mm. Lavičky jsou složeny z hoblovaných prken spojených svlakem. Vnější i vnitřní obšívka (bortové latě) jsou ze smrkových lišt. Zadní zrcadlo je vyrobeno ze širokého dubového prahu. Proti potopení je loď chráněna výplní přední i zadní komory z PET lahví. K upevnění lana slouží přední a zadní kování. Celý vnější povrch skořepiny a veškerá výdřeva je chráněna nátěrem ze syntetické barvy.

Tuto loď používáme pro základní vodácký výcvik všech věkových kategorií od roku 1983. Je velmi rychlá, ale i velmi točivá, což umožňuje ji použít zejména na klidné vodě, ale s úspěchem jsme s ní absolvovali i sjezd několika českých řek. Zrcadlo na zádi lodi umožňuje upnutí přívěsného lodního motoru (aktuálně např. Merkur 8HP, Selva 5HP, Tohatsu 5HP, dříve třeba Crescent 3.9 HP, Větěrok 8 HP, Moskva 10 HP a Merkur 9 HP)

Bokorys:

Bokorys.

Půdorys:

Půdorys.

Lavičky:

Lavičky.

Přední komora:

Přední komora.

Zadní komora:

Zadní komora.

Přední kovaní:

Přední kování.

Zadní kování:

Zadní kování.